Τρίτη 23 Ιουνίου 2009

ΚΑΥΣΗ Η΄ ΤΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ;

Η ταφή των νεκρών είναι ο κανόνας για πολλούς πανάρχαιους λαούς και θρησκείες όπως Αιγύπτιοι, Φιλισταίοι Πέρσες και πολλοί αρχαίοι λαοί μαζί με πρωτόγονες φυλές. Και οι Εβραίοι έθαβαν τους νεκρούς τους. Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης μας πληροφορεί ότι "έλαβαν το σώμα του Ιησού και έδησαν αυτό μετά των αρωμάτων, καθώς έθος(έθιμο)εστί τοις Ιουδαίοις ενταφιάζειν"Στην Παλαιά Διαθήκη ο μη ενταφιασμός αντιμετωπίζεται ως ατίμωση. Και οι αρχαίοι Έλληνες έθαβαν τους νεκρούς τους αφού πίστευαν ότι η ζωή συνεχίζεται και μετά θάνατο. Δεν είναι λίγα και τα αρχαία αντικείμενα που έχουν βρεθεί σε τάφους μαρτυρόντας και αυτά οτι οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν στην μετά θάνατο ζωή. Στις περιπτώσεις καύσεως των νεκρών στην αρχαία ελληνική πραγματικότητα γίνοταν για να αποφευχθεί η διάδοση επιδημίας ή βεβηλωσης των νεκρών π.χ. Τρωικό Πόλεμο. Τα θεολογικά ιστορικά κοινωνικά επιχειρήματα της ορθόδοξης Εκκλησίας είναι πολλά και απορρίπτουν την καύση των νεκρών. Η παράδοση της Εκκλησίας μας θεμελιώνεται στην βιβλική και πατερική γραμματεία και στην θέση της Εκκλησίας περί της ψυχοσωματικης οντότητας του ανθρώπου. Ο Απόστολος Παύλος αναφέρει ότι το σώμα μας είναι ναός του Αγίου Πνευματος και γι αυτό η εκκλησία τιμά και σέβεται το σώμα, αφού το ίδιο έκανε και ο Κυριος μας που δέχθηκε να ταφεί κανονικά. Ο Χριστιανός δεν μπορεί να δεχθεί την καυση γιατί αντιμετωπίζει το θάνατο οχι ως τερμα και τέλος αλλά με την ελπίδα της Αναστάσεως και της κοινωνίας με τον Τριαδικό Θεό. Η πράξη της καύσεως των νεκρων οδηγεί στην αντίληψη αφανισμού που είναι ξενη προς την διδασκαλία της Εκκλησίας. Η Εκκλησία δεν επιβάλλει την πίστη και τις τελετές της σε όσους είναι ξένοι προς αυτήν αλλά και όσοι είναι ξένοι προς την εκκλησία δεν μπορούν να απαιτούν από την Εκκλησία να ευλογεί τις λανθασμένες επιλογές τους. Οι περιβαλλοντολογική, χωροταξικοί και οικονομικοί λόγοι που προβάλλονται είναι εντελώς ανίσχυροι. Η έλλειψη χώρου στις μεγάλες κυρίως πόλεις πρέπει να μας οδηγήσει στην ανευρεση χώρων και όχι στην καύση. Η αγάπη και ο σεβασμός είναι αίτια δημιουργίας και χώρου και προυποθέσεις. Δεν καταργούμε τα αυτοκίνητα εξ αιτίας του υπερβολικού αριθμού αυτοκινήτων αλλα δημιουργούμε νέους δρόμους και θέσεις πάρκινκ. Στο επιχείρημα οτι με την ταφή κινδινευει η υγεία του ανθρώπου απαντάμε ότι οι κίνδυνοι από τα κρεματόρια είναι περισσότεροι. Με την καύση των νεκρών σχοιματίζονται στην ατμόσφαιρα οργανισμοί του μονοξειδίου του άνθρακα, οξείδια του αζώτου. Επίσης με την αποτέφρωση εκπέμπεται διοξίνη η οποία είναι τοξικό δηλητήριο. Επίσης τα κρεματόρια αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη πηγή εκπομπής υδραγύρου στη Σουηδία. Όσον αφορά το οικονομικό θα πρέπει να ξέρουμε ότι το κόστος μιας κηδείας ενός γάμου και μιας βάπτισης εξαρτιούνται από την ματαιοδοξία μας.Για τα ανθρώπινα και ατομικά δικαιώματα που προβάλλουν κάποιοι δεν ευσταθούν γιατί ζητείται απο τους συγγενείς να παραβούν την φωνή της συνειδήσεως τους και να υπακούσουν στην επιθυμία του εκλιπόντος.
ΚΑΙΜΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΚΑΙΜΕ ΤΑ ΔΑΣΗ ΚΑΙΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΑΣ ΜΗΝ ΚΑΙΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΜΑΣ. ΤΟ ΣΩΜΑ ΘΑΒΕΤΑΙ ΑΔΟΞΟ ΑΛΛΑ ΘΑ ΑΝΑΣΤΗΘΕΙ ΕΝΔΟΞΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου